автореферат диссертации по филологии, специальность ВАК РФ 10.01.02
диссертация на тему:
Идейно-эстетические особенности творчества Гали Чокрыя

  • Год: 2003
  • Автор научной работы: Гумеров, Ильгам Гусманович
  • Ученая cтепень: кандидата филологических наук
  • Место защиты диссертации: Казань
  • Код cпециальности ВАК: 10.01.02
450 руб.
Диссертация по филологии на тему 'Идейно-эстетические особенности творчества Гали Чокрыя'

Список научной литературыГумеров, Ильгам Гусманович, диссертация по теме "Литература народов Российской Федерации (с указанием конкретной литературы)"

1. Абдуллин Я.Г. Татарская просветительская мысль (Социальная природа основные проблемы). - Казань: Татар, кн. изд-во, 1976. - 320 с.

2. Адам Мец. Мусульманский Ренессанс. М.: Наука, 1966. - 458 с.

3. Акавов 3. М.Османов и проблемы просветительства в кумыкской литературе XIX в.: Автореф. дисс. . канд. филол. наук. Махачкала, 1974. -23 с.

4. Алиева Б.А. Вера или знание? Проблемы соотношения веры и разума в мусульманской философии. Махачкала: Даг. кн. изд-во, 1988. - 128 с.

5. Ахмадуллин А.Г. История татарской литературы в контексте «Запад -Восток» // Очерки по истории татарской культуры (в контексте «Запад -Восток»). Казань: Фикер, 2001. - 624 с.

6. Баласагунский Юсуф. Благодатное знание / Перевод С.Н.Иванова. М.: Наука, 1983.-558 с.

7. Бартольд В.В. Ислам. Общий очерк. Пг.: Огни, 1918. - 146 с.

8. Басилов В.Н. Культ святых в исламе. М.: Мысль, 1970. - 144 с.

9. Бахтин М. Эстетика словесного творчества. М.: Искусство, 1986. - 444 с.

10. Башкирские шежере / Составление, перевод текстов и комментарий Р.Г.Кузеева. Уфа: Башкир, кн. изд-во, 1960. -304 с.

11. Бертельс Е.Э. Избранные труды. Суфизм и суфийская литература. М.: Изд-во «Наука», 1965. - 522 с.

12. Бертельс Е.Э. Низами. Творческий путь поэта. М.: Изд-во АН СССР, 1965.-262 с.

13. Благой Д.Д. Мастерство Пушкина: Вдохновенный труд. Пушкин мастер композиции. М.: Советский писатель, 1955. - 268 с.

14. Брагинский В.И. История малайской литературы VII XIX веков. - М.: Наука, 1983.-495 с.

15. Брагинский В.И. Художественный образ в искусстве Ирана IX-XV веков (Слово, изображение). М.: Восточная литература, 1997. - 422 с.

16. Брагинский И.С. О природе среднеазиатского джадидизма в свете литературной деятельности джадидов // Из истории таджикской и персидской литератур. Избранные работы. М.: Вост. лит-ра, 1972. - 554 с.

17. Брагинский И.С. Проблемы востоковедения. М.: Наука, 1974. - 494 с.

18. Бушмин A.C. Преемственность в развитии литературы. Ленинград: Художественная литература, 1978. - 224 с.

19. Ванслов В.В. Эстетика романтизма. М.: Искусство, 1966. - 404 с.

20. Возвышенное в русской литературе (XVIII начало XX веков). - Казань: Изд-во КГУ, 1994.-286 с.

21. Валеев Д.Ж. История башкирской философской и общественно-политической мысли. Уфа: Китап, 2001. - 352 с.

22. Гаджиев A.A. Азербайджанский реализм. Проблемы исторической и национальной типологии. Баку, 1984. - 320 с.

23. Гаджиев A.A. Романтизм и реализм. Теория литературно-художественных типов творчества. Баку: Изд-во «Элм», 1972. - 346 с.

24. Гайнуллин М.Х. Татарская литература XIX века. Казань: Таткнигоиздат, 1975.-307 с.

25. Гайнутдинов М.В. Татарская литература XIX века (Идейно -художественный генезис и исторические судьбы): Дисс. в виде научного докл. на соиск. уч. степени доктора филол. наук. Казань, 2000. - 102 с.

26. Ганиева Р.К. Восточный Ренессанс и поэт Кул Гали. Казань: Изд-во КГУ, 1988.- 173 с.

27. Ганиева Р.К. Татарская литература: традиции, взаимосвязи. Казань: Изд-во КГУ, 2002. - 272 с.

28. Генон Р. О влиянии мусульманской цивилизации на западную культуру // Вопросы философии. 1991. - № 4. - С. 51-54.

29. Герменевтика: история и современность. Критические очерки. М.: Мысль, 1985.-303 с.

30. Геюшов Н.Д. Символ любви у Дж. Руми и М. Физули // Советская тюркология. 1988. -№ 2. - С. 51-62.

31. Город Болгар. Очерки истории и культуры. М.: Наука, 1987. - 232 с.

32. Гуляев H.A. Литературные направления и методы в русской и зарубежной литературе XVII XIX веков. -М.: Просвещение, 1983. - 144 с.

33. Древняя Казан глазами историков и современников / Составители и авторы комментариев Ф.Ш.Хузин, А.Г.Ситдиков. Казань: Фест, 1996. - 448 с.

34. Духовенство и политическая жизнь на Ближнем и Среднем Востоке в период феодализма. М.: Наука, 1985. -213 с.

35. Зайнуллин Д.Г. Татарская богословская литература VIII нач. XIX веков и её стиле-языковые особенности: Автореф. дисс. . докт. филол. наук. -Казань, 1999. - 107 с.

36. Зеленкова И.Л., Беляева Е.В. Этика: Учеб. пособие для студентов вузов. -Минск: Тетра Системе, 2001. 368 с.

37. Ибрагим Т.К. Татарская религиозно-философская мысль в общемусульманском контексте / Т.К.Ибрагим, Ф.М.Султанов, А.Н.Юзеев. Казань: Татар, кн. изд-во, 2002. - 239 с.

38. Идиятуллин Г. Абу Наср Курсави и среднеазиатские истоки татарской общественной мысли конца XVIII нач. XIX веков (по материалам трактата «ал-Иршад ли-л 'ибад»): Автореф. дисс. . канд. истор. наук. -Казань, 2001. - 22 с.

39. Из истории башкирской литературы XIX века: Статьи, материалы. Уфа, 1989.- 160 с.

40. Из истории средневековой восточной философии. Баку: Изд-во «Элм», 1989.-148 с.

41. Из истории суфизма: источники и социальная практика. Ташкент: Изд-во «Фан» Академии Наук Республики Узбекистан, 1991. - 146 с.

42. Ислам в татарском мире: история и современность (Материалы международного симпозиума). Казань, 1997. -378 с.

43. Ислам на территории бывшей Российской империи. Энциклопедический словарь. Вып. 1. М.: Издательская фирма «Восточная литература» РАН, 1998,- 159 с.

44. Ислам: Энциклопедический словарь. М.: Наука, 1991. - 315 с.

45. История философии: Запад Россия - Восток (книга вторая: Философия XV-XIX вв.). -М.: Греко-латинский кабинет® Шичалина, 1996. - 557 с.

46. История философии: Энциклопедия. Минск: Интерпрессервис; Книжный Дом, 2002.-1376 с.

47. Казанский К. Суфизм с точки зрения современной психопатологии. -Самарканд: Типография «Труд», 1905. 150 с.

48. Казань в истории русской литературы. Казань: Татар, кн. изд-во 1965. -94 с.

49. Казань в художественной литературе / Сост. В.Аристов, А.Каримуллин, В.Климентовский. Казань: Татар, кн. изд-во, 1977. - 359 с.

50. Кант И. Сочинения: В 6 т. М.: Мысль, 1966. - Т. 5. - 564 с.

51. Караев Я. Этапы азербайджанского реализма. Баку: Язычы, 1985. - 285 с.

52. Каримуллин А. У истоков татарской книги. Казань: Татар, кн. изд-во, 1992.-208 с.

53. Катанов Н.Ф. О религиозных войнах учеников шейха Багауддина против инородцев Западной Сибири (по рукописям Тобольского Губернского Музея). Казань: Типо-литография Императорского Ун-та, 1904. - 28 с.

54. Касим-Заде Ф.С. Очерки по истории азербайджанской литературы XIX века. Баку: Азербайджан, гос. изд-во, 1962. - 331 с.

55. Кирабаев Н.С. Социальная философия мусульманского Востока (эпоха средневековья). М.: Изд-во УДН, 1987. - 176 с.

56. Кисунько В.Г. Европейское Просвещение / В.Г.Кисунько, А.В.Ревякин // История Европы: В 8 г. М., 1994. - Т. 4. - С. 66-89.

57. Книга хожений. Записки русских путешественников XI XV вв. / Сост., подгот. текста, пер., вступ. статья и коммент. Н.И.Прокофьева. - М.: Советская Россия, 1984.-448 с.

58. Конрад Н.И. Запад и Восток. М.: Наука, 1966. - 516 с.

59. Коран / Перевод с араб. М.-Н.О.Османова; Коммент. М.-Н.О.Османова и В.Д.Ушакова. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Ладомир, 1999. - 928 с.

60. Коран / Перевод смыслов и комментарий Иман Валерии Пороховой. Издание пятое, дополненное и переработанное. М.: Изд-во «Аванта +», 2001.-С. 454.

61. Косиков Г.К. Средние века и Ренессанс. Теоретические проблемы // Зарубежная литература второго тысячелетия. 1000-2000 / Под ред. Л.Г.Андреева. М.: Высшая школа, 2001. - С. 8-39.

62. Куделин А.Б. Средневековая арабская поэтика (вторая половина VIII XI веков). - М.: Наука, 1983. - 260 с.

63. Кунафин Г.С. Башкирская литературная песенная поэзия XIX начала XX веков: Проблемы формирования и развития жанровой системы. - Уфа: Изд-во Башкирского ун-та, 1997. - 155 с.

64. Курбанмамедов А. Эстетическая доктрина суфизма (опыт критического анализа). Душанбе: Дониш, 1987. - 108 с.

65. Литература Востока в новое время. М.: Изд-во МГУ, 1975. - 706 с.

66. Лосев А.Ф. История античной эстетики: итоги тысячелетнего развития: В 2-х кн. М.: Искусство, 1992. - 656 с.

67. Лосев А.Ф. Платон. Аристотель / А.Ф.Лосев, А.А.Тахо-Годи. М.: Мол. гвардия, 1993. - 383 с.

68. Лосев А.Ф. Эстетика Возраждения. Исторический смысл эстетики Возраждения / Сост. А.А.Тахо-Годи. М.: Мысль, 1998. - 750 с.

69. Миннегулов Х.Ю. Татарская литература и Восточная классика (Вопросы взаимосвязей и поэтики). Казань: Изд-во КГУ, 1993. - 384 с.

70. Мирахмедов А.Ф. «Плачущий смехач». Жизнь и творчество М.А.Сабира / Пер. с азерб. В.Богуславского. М.: Худож. лит., 1989. - 319 с.

71. Михайлова С.М. Формирование просветительства среди татар Поволжья (1800-1861).-Казань: Изд-во КГУ, 1972. 227 с.

72. Мухаматнуров С.З. Изображение исторических личностей в преданиях II Поэтика татарского фольклора. Казань, 1991. - С. 93-100.

73. Мухаммедходжаев А. Гносеология суфизма. Душанбе: Изд-во «Дониш», 1990,- 116 с.

74. Нагиева Д.М. Навои и азербайджанская литература XV XIX вв. -Ташкент: Изд-во «Фан», 1990. - 134 с.

75. Надергулов М.Х. Историко-функциональные жанры башкирской литературы (генезис, типология, традиции). Уфа: Китап, 2002. - 192 с.

76. Надергулов М.Х. Традиции жанра таварих в башкирской литературе «Таварих-и Булгарийа йаки такриб-и Гари» Гали Сокрыя: Дисс. . канд. филол. наук. Уфа, 1986. - 296 с.

77. Наливайко Д.С. Искусство: направления, течения, стили. Киев: Мистецтво, 1985. - 365 с.

78. Нафигов Р.И. Формирование и развитие передовой татарской общественно-политической мысли. Казань: Изд-во КГУ, 1964. - 446 с.

79. Нигматуллина Ю.Г. Типы культур и цивилизаций в историческом развитии татарской и русской литератур. Казань: Фэн, 1997. - 191 с.

80. Основы литературоведения: Учебное пособие для филологических факультетов пед. ун-тов / Мещеряков В.П., Козлов А.С., Кубарева Н.П., Сербул М.Н.; Под общ. ред. В.П.Мещерякова. М.: Московский Лицей, 2000.-372 с.

81. Очерки истории татарской общественной мысли. Казань: Татар, кн. изд-во, 2000.- 191 с.

82. Пахсарьян Н.Т. «Ирония судьбы» века Просвещения: обновленная литература или литература, демонстрирующая «исчерпанность старого»? //Зарубежная литература второго тысячелетия. 1000-2000. — М.: Высшая школа, 2001.-С. 40-68.

83. Петербург Петроград - Ленинград в русской поэзии / Предисл. В.Рождественского. - Ленинград: Лениздат, 1975. - 512 с.

84. Погосян Е.А. Восторг русской оды и решение темы поэта в русской панегирике 1730-1762 гг. Тарту, 1997. - 157 с.

85. Постмодернизм критикует проекты Возрождения и Просвещения. В чем смысл критики // Культурология в вопросах и ответах. Ростов на Дону, 1997.-С. 57-71.

86. Проблемы изучения русской литературы XVIII века. Межвузовский сборник научных трудов. Ленинград, 1985. - 148 с.

87. Проблемы русского просвещения в литературе XVIII века. М.: Изд-во Академии Наук СССР, 1961. 272 с.

88. Проблемы Просвещения в мировой литературе. -М.: Наука, 1970. 354 с.

89. Пролеев C.B. История античной философии. М.: Рефл-бук, Киев: Ваклер,2001.-512 с.

90. Просветительство в литературах Востока. Сборник статей. М.: Наука, 1973.-319 с.

91. Разин A.B. Этика: История и теория. Учебное пособие для вузов. М.: Академический Проект, 2002. - 496 с.

92. Рассел Бертран. История Западной философии. Ростов на Дону: Феникс,2002. 992 с.

93. Рационалистическая традиция и современность: Ближний и Средний Восток. М.: Наука, 1990. - 280 с.

94. Рашид ад-Дин. Сборник летописей. М. - Л.: Изд-во АН СССР, 1952. - Т. I. - Кн. 1.-222 с.

95. Рашид эддин. Сборник летописей. История монголов / Перевод с персидского И.Н.Березина. СПб.: Типография Императорской Академии Наук, 1858.-322 с.

96. Роузенталь Ф. Торжество знания. Концепция знания в средневековом исламе / Пер. с англ. С.А.Хомутова. Предисл. и примеч. А.В.Сагадеева. -М.: Наука, 1979.-372 с.

97. Сафиуллина P.P. Печатная книга на арабском языке у татар (1801-1917гг.): Дисс. канд. филолог, наук. Казань, 1999. - 264 с.

98. Священный Коран / Двуязычное издание. Перевод смыслов и комментарий Маулана Мухаммад Али. Русский перевод Александра Садецкого. США. -Лахор ИНК, 1997.- 1312 с.

99. Сибгатуллина А.Т. Эволюция концепции личности в татарской поэзии XIX века: Дисс. канд. филолог, наук. Казань, 1990. - 191 с.

100. Современный национализм и общественное развитие зарубежного Востока. М.: Главн. ред. вост. лит-ры, 1978. - 328 с.

101. Суфии. Восхождение к истине. М.: ЭКСМО-Пресс, 2001. - 640 с.

102. Татарский энциклопедический словарь. Казань: Институт Татарской энциклопедии АН РТ, 1998. - 703 с.

103. Тиллабаев P.A. К вопросу об ордене накшбандийа // Из истории суфизма: источники и социальная практика. Ташкент: Фан, 1991. - С. 21-32.

104. Толстова Л.С. Исторические предания южного Приаралья. К истории ранних этнокульт. связей народов Арало-касп. региона. М.: Наука, 1984. - 246 с.

105. Трименгэм Дж.С. Суфийские ордены в исламе. -М.: Наука, 1989. 328 с.

106. Усманов М.А. Татарские исторические источники XVII XVIII вв.: «Сборник летописей», «Дафтар-и Чингизнаме», «Таварих-и Булгария», «Татарские шаджара». - Казань: Изд-во КГУ, 1972. - 222 с.

107. Фасеев К. Из истории татарской передовой общественной мысли. -Казань: Татар, кн. изд-во, 1955. 167 с.

108. Фролова Е.А. Проблема веры и знания в арабской философии. М.: Наука, 1983.- 169 с.

109. Фуко М. История безумия в классическую эпоху / Пер. с фр. И.К.Стаф. -СПб.: Университетская книга, 1997. 575 с.

110. Фуко M. Слова и вещи: Археология гуманитарных наук / Пер. с фр. В.П.Визгина (Ч. 1), Н.С.Автономовой (Ч. 2). СПб.: A-cad, 1994. - 406 с.

111. Хабутдинов А.Ю. Формирование нации и основные направления развития татарского общества в конце XVIII начале XIX веков. - Казань, 2001. -383 с.

112. Хазрат Инайят Хан. Учение суфиев. -М.: Сфера, 1998. 352 с.

113. Хайрутдинов P.P. Татарская феодальная знать и российское дворянство: Проблемы интеграции на рубеже XVIII-XIX веков // Ислам в татарском мире: История и современность. Казань, 1997. - С. 89-92.

114. Хализев В.Е. Теория литературы: Учебник. 3-е изд., испр. и доп. - М.: Высшая школа, 2002. - 437 с.

115. Харисов А.И. Литературное наследие башкирского народа (XVIII-XIX века). Уфа: Башкнигоиздат, 1975. - 310 с.

116. Хасавнех A.A. Этико-эстетические воззрения поэта-суфия XIX века Ахметзяна Тубыли: Дисс. . канд. филол. наук. Казань: КГУ, 2002. - 214 с.

117. Хаткова И.Н. Идейно-эстетические искания в русской литературе 183060-х годов и художественное творчество адыгских писателей-просветителей середины XIX века: Автореф. дисс. . канд. филол. наук. -Майкоп, 1996. 19 с.

118. Хоркхаймер М., Адорно Т.В. Диалектика просвещения. М.: Медиум, СПб.: Ювента, 1997.-311 с.

119. Хузин Ф.Ш. Булгарский город в X начале XIII вв. - Казань: Мастер-Лайн, 2001.-480 с.

120. Чанышев А.И. Курс лекций по древней и средневековой философии: Учеб. пособие для вузов. М.: Высш. шк., 1991. - 457 с.

121. Чернышевский И. Собр. соч.: В 15 т. -М.: Госиздат, 1948. Т. 4. - 984 с.

122. Читтик Уильям. В поисках скрытого смысла. Суфийский путь любви. Духовное учение Руми / Пер. с англ., арабск. / Сост., предисл. М.Степанянц. М.: Ладомир, 1995. - 543 с.

123. Шаймухамбетов Г.Б. Арабоязычная философия средневековья и классическая традиция. М.: Наука, 1979. - 152 с.

124. Шарипов A.M. Зарождение и становление системы стихотворных жанров в древнетюркской и тюрко-татарской литературе (VIII-XIV вв.). Казань: Изд-во КГУ, 2001.-363 с.

125. Шах И. Суфии. М.: Локид-Пресс, 2001. - 448 с.

126. Шиммель А. Мир исламского мистицизма / Пер. с англ. Н.И.Пригариной, А.С.Раппопорт. М.: Алетейа, Энигма, 2000. - 416 с.

127. Этика: Энциклопедический словарь / Под ред. Р.Г.Апресяна и А.А.Гусейнова. М.: Гардарики, 2001. - 671 с.

128. Юзеев А.Н. Татарская философская мысль конца XVIII XIX вв. -Казань: Татар, кн. изд-во, 2001. - 192 с.

129. Ягелло И.Д. Полный персидско-арабско-русский словарь. Ташкент, 1910,- 1815 с.

130. Якимович А.К. Безумие Запада и русская болезнь. Две парадигмы культуры // Вопросы искусствознания. 1993. - №1. - С. 83-87.

131. Яковлев Е.Г. Эстетика. М.: Гардарики, 2002. - 464 с.

132. Татар Ьэм башкорт теллэрендэге эдэбият

133. Абдуллин Я.Г. Жддидчелек хэрэкэте // Мирас. 1995. - № 1, 2, 3.

134. Абдуллин Я.Г. Татар мвгърифэтчелегенец узенчэлеклэренэ карата // Казан утлары. 1969. - № 1. - 158-168 б.

135. Абдуллин Я.Г. Мэгърифэт нуры ачар. Татар ижтимагый фикере тарихыннан сэхифэлэр. Казан: Татар, кит. нэшр., 1987. - 197 б.

136. Эдэбият белеме сузлеге / Тез.-ред.: А.Г.Эхмедуллин. Казан: Татар, кит. нэшр., 1990.-238 6.

137. Эхмэтжанов М.И. Татар шэжэрэлере. Казан: Татар, кит. нэшр., 1995. -128 с.

138. Эхмэтжанов М.И. Ид ел-Урал буе татарларыныц этник тарихына карата фикерлэр // Мирас. 2001. - № 11. - 79-111 б.141

139. Эхмэтжанов М.И. Нугай Урдасы: татар халкынын, тарихи мирасы. -Казан: Мэгариф, 2002. 343 б.

140. Эхмэтов Р.Э. XIX йез татар поэзиясенен кайбер узенчелеклэре // Татар теле Ьэм эдэбияты. Алтынчы китап. Казан, 1977. - 106-118 б.

141. Бакиров М.Х. Шигърият бишеге: Гомумтерки поэзиянец яралуы Ьэм ин борынгы формалары. Казан: Метариф, 2001. - 343 б.

142. Бакиров М.Х. Шигърият деньясына сэяхет. Фольклордан классик язма шигырьге кучу тарихыннан. Казан: Татарстан газета-журналлар нешр-ты, 1999.-238 6.

143. Башкорт аймагы. Уфа, 1927. - № 4. - 3-4 б.

144. Башкорт эзебияты тарихы. Алты томда. XIX-XX быуат башы езебиете. -0фе: Башк. кит. нешриэте, 1990. Т. 2. - 582 б.

145. Башкорт езебиятында жанрзар системаЬы. Эфе, 1980. -116 6.

146. Бэширов Ф. XX йез башы татар прозасы. Казан: Фикер, 2002. - 287 б.

147. Бигиев М. Беек меузугъларда уфак фикерлер. СПб., 1914. - 28 б.

148. Бигиев М. Ислам философлары. Казан, - 14-19 б.

149. Борынгы терки Ием татар едебиятыньщ чыганаклары / Тезучесе: Х.Госман. Казан: Университет нешриягы, 1981. - 244 б.

150. Габдрахманова JI. Такташньщ шигъри теле. Казан: Фикер, 2002. - 128 б.

151. Гайнетдин М. Хакыйкать юлыннан (Эдеби тенкыйть). Казан: Татар, кит. нешр., 2001.-319 6.

152. Гайнетдинов М. Гали Чокрый. Дастан хажнамэ // Иман нуры. Казан, 1998.-№3,5, 12.

153. Гайнуллин М.Х. Татар едебияты. XIX йез. Казан: Таткнигоиздат, 1957. -654 6.

154. Галиуллин Т. Милли узац Ьэм шигърият // Татар теле, эдэбияты, тарихы -уткене Ьэм бугенгесе. Казан, 2000. - 64-69 б.

155. Ганиев И.И. Фэлсефи фикер: белешмэ-сузлек. Казан: Мэгариф, 2003. -208 6.

156. Ганиева Р.К. Шагыйрьнец рухи деньясы («Габдулла Тукай» энциклопедик сузлек-белешмэсенэ езерленген материаллардан). Казан: ТаРИХ, 2002. -112 6.

157. Гарифуллин Д. Гали Чокрый нэселе // Ватаным Татарстан. 1999. - 7 май.

158. Гафури М. Эсерлэр. Дурт томда. 3 т. Казан: Татар, кит. нешр., 1983. -392 6.

159. Гереева Н. Кем ул Морад Ремзи? // Казан утлары. 1990. - № 2. - 171175 6.

160. Гомерев И.Г. Гали Чокрый есэрлеренен, жанр хасиятлэре // Казан деулет университеты татар филологиясе Ием тарихы факультеты укытучыларыныц фэнни язмалары (2002). Казан: Изд-во «Гарт», 2002. -101-104 6.

161. Гомэрев И.Г. Гали Чокрый Ьэм аньщ «Мэдхе Казан» эсере // Мирас. -1999. -№ 10.- 17-25 6.

162. Гомэрев И.Г. Гыйлем-мэгърифэт жырчысы // Мэгариф, 1998. № 11. -37-38 6.

163. Гомэрев И.Г. XIX гасыр татар эдэбиятында сэяхэтнамэ жанры // Фенни язмалар 2001. - Казан: Школа, 2002. - 205-209 6.

164. Гомэрев И.Г. Шагыйрь Гали Чокрыйнын. Мержаниге багышланган эсарлэре // Фенни Татарстан. -2002. № 3/4. - 132-136 б.

165. Дэулэтшин Г. Терки-татар рухи мэденияте тарихы. Казан: Татар, кит. нешр., 1999.-512 6.

166. Думави И. Тормыш сехифелере. Казан: Татар, кит. нешр., 1985. - 384 6.

167. Думави Н. Хезерге татар руханилары Ьем аларныц эшлере. Казан: Татарстан дэулет нешрияты, 1925. - 44 б.

168. Дерре ел-кэлем. Казан: Типо-литография Императорского Университета, 1912. - 17 б.

169. Закиржанов A.M. Татар едебияты тарихыннан программа. II кисек. XIX йез едебияты. Казан, 2000. - 35 б.

170. ЗаЬидуллина Д.Ф. Эдэбият кануннары Ьэм заман. Казан: Татар, кит. нэшр., 2000.-271 б.

171. Ибра1шмов Габдерашид. Тэржемэи хэлем яки башыма килгеннар. СПб. - 128 б.

172. ИбраЬимов Г. Татар эдебияты тарихына материаллар. Эсэрлэр. Сигез томда. Казан: Татар, кит. нэшр., 1978. - V том. - 616 б.

173. Ид ел буенда суфичылык: тарихы Ьам узенчэлеклэре. (Иман» мэркэзе оештырган «тугэрэк естэл» материаллары). Казан: Иман, 2000. - 80 б.

174. Исхакый Г. Эсэрлэр: Унбиш томда. Казан: Татар, кит. нэшр., 1998. -1 т. - 398 б.

175. Кол Гали. Кыйссаи Йосыф. Казан: Татар, кит. нэшр., 1983. - 544 б.

176. Кол Шэриф. И куцел, бу деньядыр: Газэллэр, кыйсса. Казан: Татар, кит. нэшр., 1997.-94 6.

177. Мэликэ китабы. Казан, 1846. - 16 б.

178. Мержани ШиЬабетдин. Мекаддимэ китаб вафият эл-эслэф вэ тэхият эл-эхлэф. Казан, 1883. - 411 б.

179. Мэржани Ш. Местафад эл-эхбар фи эхвали Казан вэ Болгар. Казан, 1885.-Т. 1.-248 б.

180. Мэрхабэ, шэИре Рамазан. Казан, 1889. - 16 б.

181. Мицнегулов Х.Й. «Гакыллылар тыцлар, ацлар.» («Кыйссаи Йосыф» турында) // Мирас. 1995. - № 1, 2, 3.

182. Миннегулов Х.Й. Деньяда суземез бар. Казан: Татар, кит. нэшр., 1999. -336 6.

183. Мицнегулов X., Садретдинов Ш. Урта мэктэп Ьэм гимназиялэрнец 9 нчы сыйныфы, урта махсус уку йортлары, педагогия ущилищелары, колледж Ьэм лицей укучылары ечен дэреслек. Казан: Мэгариф, 1994. - 336 б.

184. Мицнегулов X., Садретдинов Ш. XIX йез татар эдэбияты ядкярлэре. -Казан: КДУ нэшрияты, 1982. 143 б.

185. Мицнегулов Х.Ю. Шэрык Ьэм татар эдэбиятында кысалы кыйссалар. -Казан: Казан ун-ты нэшрияты, 1988. 196 б.144

186. Mozaffari Zarif. Isannar dervisler. - Qazan: Tatizdat, 1931. - 135 b.

187. МозЬир эл-кэлимэт ел-жэрудэ эллэти Ьийэ фи-н-Назурэт. Казан, 1874.- 18 6.

188. Мехэммэтов X. Татар эдебиятында мегърифетчелек идеялере. Казан: Татар, кит. нешр., 1961. - 150 б.

189. Мехэммэтшин З.Г. Ф.Халидинец ижат мирасы: Филол. фэннере канд. . дисс. Казан, 1999. - 215 б.

190. Незерголов М. Гэли Сокоройзоц «Тэуарих-и Болтарийа, йэки Твкриб-и Fари» исемле эсэре // Башкорт езебиэтендэ метод Ьвм стиль месьелэлэре. -©фе, 1982.- 110-113 6.

191. Нуруллин И. Эдэбият теориясе. Казан: Татар, кит. нешр., 1977. - 142 б.

192. Нуруллин И. Реализм турында мекалэлэр. Казан: Татар, кит. нэшр., 1974.-93 6.

193. Рэми И.Г., Даутов Р.Н. Эдэби сузлек (элекке чор татар эдэбияты Ьэм мэдэнияте буенча кыска белешмэлек). Казан: Татар, кит. нэшр., 2001. -399 б.

194. Рэхим Г., Газиз Г. Татар эдэбияты тарихы. Феодализм дэвере. II басма. -Казан: Татарстан матбугаты Ьэм нэшрияты комбинаты, 1925. 199 б.

195. Сэгъди Габдрахман. Татар эдэбияты тарихы. Дэреслек-кулланма. Казан: Татарстан дэулэт нэшрияты, 1926. - 236 б.

196. Сибгатуллина Э.Т. И л ah и гашыйклар юлыннан (суфичылык буенча очерклар). Казан: Кыйбла, 1999. - 144 б.

197. Сибгатуллина Э.Т. Татар эдебиятында суфичылык (чыганаклар, тематика heM жанр узенчелеклере): Филол. феннэре докт. . дисс. Алабуга, 2000. -380 б.

198. Сибгатуллина Э.Т. Суфичылык серлэре (Терки-татар шигъриятенде дини-суфичыл символлар, образлар, атамалар). Казан: Заман, 1998. -364 б.

199. Сокорый Гели. Шем яктыЬы. Шигырзар, сесмэ есерзэр, тарихи язмалар, хаттар. Текстологик эштерзе башкарыусы, тезеусе, баш hy3 языусы, ацлатмалар биреусе Мицлегали Незерголов. 0фе: Китап, 1995. - 96 б.

200. Селэйман. Мин минсез деньяда. Казан: Мэгариф, 1999. - 127 б.

201. Татар эдэбияты тарихы. XIX йез татар эдэбияты. Алты томда. Казан: Татар, кит. нэшр., 1985, - II т. - 417 б.

202. Татар мэгърифэтчелек эдэбияты. Казан: Татар, кит. нвшр., 1979. - 416 б.

203. Татар поэзиясе антологиясе / Тезучесе Герой Рехим. Казан: Татар, кит. нэшр., 1992.-1т.-543 б.

204. Татар халык ия^аты. Риваятьлэр Ьэм легендалар. Казан: Татар, кит. нэшр., 1987.-368 б.

205. Тукай Г. Эсэрлэр. Дурт томда. Шигырьлэр. Поэмалар (1901-1908). -Казан: Татар, кит. нэшр., 1985. -1 т. 407 б.

206. Тукаев Мехэммэдшакир. Тарихе Эстэрлебаш. Казан, 1899. - 19 б.

207. Усманов М. Шэясерэ тарихыннан бер сэхифэ II Агидел. 1966. - № 3. -81-85 б.

208. Утыз Имэни эл-Болгари. Шигырьлэр, поэмалар / Тезучесе Э.Шэрипов. -Казан: Татар, кит. нэшр., 1985. 397 б.

209. Фэтхи А. Мэгърифэт тебэклэре Ьэм эдэби багъланышлар // Казан Утлары. 1968,-№2,- 103-122 б.

210. Фэтхи А. Татар эдиплэре 11эм галимнэрнец кулъязмалары.- Казан: КДУ нэшрияты, 1986. 162 б.

211. Фэхретдинов Р. Асэр. Оренбург, 1905. - Т. 2. - 12 кисэк. - 289 б.

212. Халиди Ф. Мец дэ бер сэхэр. Казан: Татгосиздат, 1941. - 152 б.

213. Харисов Э.И. Башкорт халкынын, эзэби мираЬы. 9фе: Башк. кит. нэшр., 1965.-314 6.

214. Харрасова Р.Ф. Эдэби бэйлэнешлэр яктылыгында Г.Исхакыйныц башлангыч чор прозасы (1895-1905): Филол. фэннэре канд. . дисс. -Казан, 2002. 334 б.

215. Харрасова Р.Ф. Эдэби бэйлэнешлэр яктылыгында. Казан: Гарт, 2002. -261 б.

216. Хатипов Ф.М. Эдэбият теориясе. Казан: Мэгариф, 2000. - 351 б.

217. Хисамов Н. Беек язмышлы эсэр. Казан: Татар, кит. нэшр., 1984. - 336 б.146

218. Хосеенов Г. Быуаттар тауышы. Банжорт езебияте тарихы, теорияИы Ъэм тарихи поэтика буйынса очерктар. Эфе: Башк. кит. нэшр., 1984. - 304 б.

219. Гали Чокрый. Дастан хажнамэ // Иман нуры. Казан, 1998. - № 3, 5, 12.

220. Чокрый Гали. Дерре Гали китабы. Спб., 1873. - 16 б.

221. Чокрый Гали. Замме назыйр. Казан, 1888. - 39 б.

222. Чокрый Гали. Китабе тежвид. Казан, 1860. - 16 б.

223. Чокрый Гали. Терхибе Рамазан. Спб., 1903. - 16 б.

224. Чокрый Гали. Шэмгъ эз-зыя фи тэзеккурети кауме еЬле эз-зыя. Казан: Вячеслов табгыханесе / Мехемметзарыйф Эхметжан угълы хережаты белен, 1883.-40 6.

225. Чокрый Гарифулла ел-Басрави. Эураде гарифан йеки тезкирэи некышбэндийэ Тэзкирет ли-ихванина ет-тарикат эл-галийе ен-некышбендийэ ел-ехмедийе. — Казан, 1896. - 16 6.

226. Чокрый Гарифулла. Габделкаюм ен-Насыйри // Шура, 1913. —№ 5.-1416.

227. Чокрый Гарифулла. Гайн ар-риза китабы: Хезрет чишмесе йеки Курдем чишмесе. Казан, 1900. - 98 б.

228. Яхин Ф.З. «Деррел-Келам» китабы Ьем аныц авторлыгы месьелесе // Материалы итоговой научно-практической конференции за 2001 год. -Казань: Изд-во ТГГИ, 2002. С. 79-82.

229. Яхин Ф.З. Татар шигъриятенде мистика Ьем мифология. Казан: ТДГИ нешрияты, 2000. - 265 б.Чит теллэрдэге едвбият:

230. Bennigsen А. Muslims of the Soviet Empire / A.Bennigsen, S.E.Wimbush. -Indiana University Press, 1986. 294 p.

231. Frank A. Islamic Historiography and "Bulghar" Identity Among the Tatars and Bashkirs of Russia, Leiden: Brill, 1998. - 233 p.

232. КДУныц сирэк китаплар 1юм кулъязмалар булеге: 627 т., 632 т., 680 т., 681 т., 684 т., 685 т., 686 т., 687 т., 690 т, 1033 т., 1368 т., 1387 т., 1393 т., 1485 т., 2231 т., 2673 т., 2772 т., 2760 т., 2761 т., 2762 т., 5143 т, 5144 т., 5145 т., 5146 т.,

233. Лале зар гелбакча, лалэ тутэле.

234. Мвнзиле йорты, торган жире.8 Мегаше яшэген жире.

235. Лейл ве неЬар кенен-тенен.10 Назиры тицдеше.

236. Нисван ара хатын кызлар арасында.12 Зеуже ире, тормыш иптэше.

237. Мекаддэм куйды дар деньядан китте, вафат булды.

238. Чен мвлаик ферештэлэр кебек.

239. Фэргъ башкалардан тумышы белэн олырак яки матуррак булу.

240. Чен бу мэнзум мэншур улды бу шигырьлэр таралган сыман.4 Раузасына бакчасына.5 Сайубэн санап.6 Дэфене кабере.

241. Чвн бэЬар ~ яз айлары кебек.3 Сэйран сэяхэт.

242. Дэмбэдэм эзкэр укыр бик еш Алланы мактап, зикерлвр эйтер.

243. Бэрзах улгэннэн алып кыямэт кененэ чаклы вакыт.6 Мэгъфур гафу ителгэн.7 Бостан бакча.

244. ЭшИар иц данлыклы, иц куренекле.

245. Ьадилар кем безем саздыр безгэ дерес юл курсэтуче.

246. Пер нур нурга кумелгэн, нурланган.12 Мехсур арган, йончыган.

247. Булдылар мурде вафат булдылар.14 Сал-ел.

248. Ьимметлэ сереб эгъмар дэрт, тырышлык белен гомер иттелэр.

249. Фахир мактанчык, тэкэббер.3 Нвжум йолдызлар.

250. Кадир кечле, куэтле (АллаЬыньщ бер эпитеты).

251. Ьэб Иврдвм Ьврвакыт, 1юрчак.

252. Нвзар кыйлсам карасам, куз ташласам.7 Гелшан гелбакча.

253. НиЬан улды кумелде, яшеренде.

254. Сэрди салкын; рэхимсезлек.3 Хэзан баде кэзге жил.

255. Гелец дэураны гелец вакыты.5 Гамда кайгыда, сагышта.

256. Тэхэззун берлэ эфгандэ хэсрэт белэн мон-зарда.

257. Баде гамлэр сагыш, кайгы жиллэре.8 Дэмлэр шатлыклар.

258. БэЬарец мэусиме кичде язьщньщ вакыты утте.0 Додалык аерылышу.11 Фэна удем

259. Тешде местане исерде, серхушленде.

260. Хезун берлэ идер голгол сагыш белен сайрар.

261. Бвндэи начиз лаексыз банда.2 Ьу Алла.3 Эфтада буйсынган, кундвм.4 Эхйар изге кешелар.5 Фазыйлэт естенлек.6 Эшйах шаехлвр.

262. Закир иска алынган, иска твшерелган.оЭруах вафат булганнар жаны.

263. Батыйн яшерен, серле, эчке.10 Эшбах жаннар, рухлар.11 Тэгъмир тезату, тазарту.

264. Тэлкыйн ейрэту, куцелга салу, багышлау.

265. Диларэ свекле, куцелга лаззэт бируче.

266. Марсум билгеланган, сызылган.

267. СаЬил тубенсетелгэн, кимсетелгвн.3 ДаЬил надан, гыйлемсез.4 Вели лэкин.5 Дилбэр сейген яр.6 Гасый генаЬлы.

268. Хэкыйрь кызганыч, тубэнсетелгвн.

269. Швнигыль-мезнибин генаЬлыларньщ генаЬлысы.9 Кэрэм юмартлык.

270. Шэфигыль-мезнибин гвнаИлыларны яклаучы (Мехэммвд пэйгамбэр эпитеты).11 МэзЬэр куренеш.

271. Хэбибел-местэган АллаЬынын секлесе (Мехэммэд пэйгамбэр эпитеты).13 Нэзар кыл кара.

272. Гафлэт ваемсызлык, наданлык.15 Ж|орм генаЬ.16 Мэнзил йорт, торак.17 Терк идубэн калдырып.

273. Кэмтэрен Ьедия санармын кимчелеген булек санармын.2 Элем газап, авыру.

274. Илле бергез берузем, ялгызым.4 Амерем хужам, житэкчем.

275. Фазльщ акылыц, гыйлемен; шэфкатьлелегец.6 Эсер билге, ишаре.7 Зеррэ бертек, кисек.8 Риах жиллер.

276. Сиратымны сираб иткел тормышымныц сусавын бас.

277. Заир улдым раузага кунак булдым жен нет бакчасына.

278. Элкеун денья, галэм, тормыш.

279. Хирка суфыйларныц ее киеме.2 Халь чишу, ачыклау.

280. Мегамме серле куренеш, табышмак.4 Фетх ула ачыла.

281. Мусамме ейтелген, исемлэнген; билгеле.

282. Демлв эсмаи барлык исемнэр (АллаЬы Тэгалвнец 99 эпитеты)7 Максуды максаты.

283. Тарикы тежоррид двньядан читлешу, суфыйчылык юлына басу.

284. Лотфы Ьам кэшфе шэфкатлелеге Ьэм иляЬи фикере.

285. Васлы я<ан кунеллэр, йерэклэр кушылып, бер булу.

286. Идбар вэ икбал узганы Ьем килэчэге; кайгысы Ьам шатлыгы.

287. Эксар вэ иклал азы Ьем кубе.

288. Ослам иц карусыз, ин кундэм.

289. Рийазат зеЬедлек, аскетизм.пДидар йез; очрашу.

290. Нурун галэ нур нур естенэ нур.2 Техсыйл уку, белем алу.3 Дофине хэзинэ.4 Сэфине кораб.

291. Гаувас водолаз; суга чумып энже эзлеуче.6 Мэрд батыр; ир.7 Эйле тэфтиш эзлэп тап.

292. Матлуб талэп иткэнен,, сораганыц.

293. Мэркэбене корабына, коймесене.

294. Эгъйане вафир купсанлы шэфкать иялере.Сэкин яшэуче; тыныч.3 МэзЬур була курена.

295. Мвнэввэр була нурлана, нурга чума.5 Кэзэлик шулай ук.6 Тулугъ кояш чыгышы.

296. Шемснец гарубе кояш баешы.8 Надирдыр сиректер.

297. Зи кэмал кальбе гариф суфыйныц куцелен камиллэштеру ечен ризык.

298. Теваззигла кундэмлек белэн.Тэкарруб кыл кушыл.

299. Тэмэллык кыл ялын, ялвар, утенеп сора.

300. Тэваззигла тубончелеклек белэн.5 Шэмгы дилэ куцел шэменэ.

301. Тэварригъ кыл начар эшлэрдэн саклан.7 Ьава баде Ьавалану жиле.оНары уты.

302. Фэна фи лиллеЬ ИлаЬият белэн кушылу.2 Кар хадим хезметче.

303. Фосуле врбага елньщ дурт фасылы.4 Ан мизгел, вакыг.

304. Тэфэккер иденез фикерлэгез, уйлагыз.

305. Нэбате берлэ дэм саздыр усемлеклэре белэн хуш ис тарата.

306. Машам жана дэм саздыр хуш ис тою куцелне кутэрэ.3 Санубэр нарат, чыршы.4 Тэлим эшжар куп агачлар.5 Дилбер сойгэн яр.6 Банэфшэ фиалка.

307. Сефид чэшмин нэм идеб ап-ак ясмин куз яшьлерен тугеп.

308. Гаммаз сейгэн ярныц кузлэре.9 Шэкаик тюльпан.

309. Эсере рэхмете АллаЬдыр Алланын, рэхим-шефкатьлелегенэ бер ишарэдер.2 Басатыйнда бакчаларда.3 Эййаме яз яз кеннере.

310. Тойурьщ артты первазы кошларньщ артты очуы.

311. Шекер итмекте шаЬбаздыр ау аулаганда лачындыр.6 АгяИ хэбэрдар, бе луче.

312. Ма мин шей болар нерседэн яратылган.

313. Месаббихдер каму ешья бар эйберлер Аллага мактау укучы.9 Мизмары курай, гесле.

314. Bohapец меусиме кичде яз аеньщ вакыты утте.

315. Риязыц рвунэкы очды бакчанын, матурлыгы югалды.

316. Гыйшрэт уен-квлке, лэззэт.

317. Гомер касды тормыш максаты.

318. Васл кушылу, кавышу, максатка ирешу.

319. Ярагъ итде кирэк-яракны озерлэде.2 Дан баз тилмеру.3 Гонча чэчэк бвресе.4 Детэде хуш ис ацкытты.5 Ьэвэс дэрт, кечле телек.

320. Фэхасил жвмле мэхлукать шулай булгач, барча жан иясе.

321. Мэсажидтэ секун саздыр мэчетлврде гыйбадэт кыл.8 ЗаЬид суфый, аскет.

322. Ьвмдэм якын дус; шэраб касэсе.

323. Мвзаригъ вмсале яздыр орлык чэчкэн басуга охшаш.

324. Салвтдер мигъраже меэмин намаз меэминнец куккэ ашуы.

325. Сыйам кылса бирер тэмкийн ураза тотса кеч-куэт бирер.7 Тескин тынычлану, тынлык.8 Ж^инан женнет бакчалары.9 Жананэ свекле яр.

326. ДиЬан фани, мехиббе хар - Денья фани, аны яратучы - бэхетсез, тубвн (кеше).11 Сэрафраз бэхетле, горур.

327. Твгаллык кис бэйлэнешне, араны ез.

328. Мэлик таздыр Алла - (синец) сееклецдер.

329. Терик калдыручы, ташлап китуче.3 Мэлик патша, хужа.

330. Салик юлчы, биреде "суфый", "мистик" мегънелерендэ.

331. Тэзаррыг сэЬмен ендардыр кундемлек угын атучыдыр.

332. Лэззете жисмани тэн рехете.Куеб шэЬвэте нефсани деньяви телэк-омтылышлардан арынып.

333. ЖиЬадында сэрафраздыр тырышлыгы белэн бехетле.

334. Галеме сугъра кечкенэ галэм, биреде "фани денья" мэгьнэсендэ.

335. Галеме кубра зур галэм, биреде "мэцгелек", "бакый денья" мэгьнэсендэ.11 Газыйм бик зур, чиксез.12 Баз сезэклек; лачын.

336. Васфын сурэтлевен, тасвирлавын.14 Касд максат, телек.

337. Изем ханнан мерхэметле, шефкатьле Аллам.2 Ихсан яхшылыклар.

338. Андыйн артык текый гая^эб тацнары бар Аннан артык тац калырлык жирлере бар.4 Зайир ачык, ацлаешлы.5 Гакыйдэ дин тэгълиматы.

339. Ошбу дэмде бу вакытта, бу мизгелдэ.

340. Шэргы дини кануннар жыелмасы, шэригате.8 Насыйр ярдэмче, яклаучы.9 Садыйр булгай чыккан.10 Меншур улды таралды.

341. Дэжжал Дини легенда буенча, денья бетэргэ 40 кен (ел) кала жир йезене килуче Ьем узен МаЬди дип танытучы ялган пайгамбэр.

342. Тасныйф кылган язган, бар кылган.

343. Тэкърир итеп сейлэп, бэян итеп.

344. ФеЬме микъдар тээвиледер акылга таянып анлатуыдыр.5 Мэсмуг улган ишетелгэн.

345. Сарихлары дереслеге, ачыклыгы.

346. Касид, сахихлары сейлэучелэре, дереслеге.оТэнбиЬ ирде кисэтте.9 Гафиллерен ваемсызларын.

347. Тасдыйк кылу важиб дерес дип санау кирекле.5 Такзиб кире кагу.6 Инзар итде кисэтте.

348. ИзЬар итде ачыклык кертте.

349. Хирыс квчле телек; саранлык.4 Харис саран.5 Тэусигъ зурайту, кицэйту.6 Тэксир кимету, азайту.7 Бисияр куп.8 Йахуд яки.9 Хидметиле хезмэте илэ.

350. Мэужуд ирмес тапмас, эшлвмес.

351. Тэхсыйл итде ейрэтте, ацлатты.Сари як, тараф.

352. Заигъ кылмац зыяга уздырма, ерем итмэ.4 Садир булды бар булды.

353. Мензур булды каралды, иске алынды.

354. Менфур аерылу, бер-берсеннен читлэшу.7 Гольбреге кубрэге.

355. Фэсад езЬар кылгай начар гамэл, эхлаксызлык кыла.4 Бидкэр бозык.5 Кадир кечле, куэтле.6 Фажир генаЬлы, ялганчы.7 Фил-мисал мисал очен.

356. Бидгать шэригать кануннарына каршы килуче.9 Вафасызлык тугрысызлык.

357. Менкэр- буйсынмаучы, инкарь итуче.

358. Иза кыйлса газапласа, михнэтлэрге дучар итсэ.5 Мэгашенде тормышында.6 Хадим ярдемче.